Reklamacja klienta w branży odzieżowej nie jest niczym wyjątkowy. Ubrania i buty to grupy najczęściej reklamowanych towarów. Niekiedy jednak jako kreatywna dusza z branży odzieżowej czujesz się dotknięta tym, że klient żąda reklamacji. Niestety statystycznie, nawet wśród najlepszych zdarzają się wadliwe produkty, nie wspominając już o ubraniach, które są produkowane na skale masową.
Inną kwestią jest to, że obsługa posprzedażowa jest bardzo ważna. To, jak rozwiązujesz problemy reklamacji wpływa na wizerunek Twojej firmy. A przecież zależy Ci na customer experience.
Reklamacja klienta – jak mądrze na nią odpowiedzieć?
- Po pierwsze – pamiętaj o tym, że gdy klient zareklamuje zakupiony u Ciebie produkt, to masz 14 dni na odpowiedzenie na reklamację. Jeżeli nie „wyrobisz się” w tym czasie, to reklamacja zostaje przyjęta automatycznie, nawet w sytuacji, gdy wada towaru jest wynikiem działania klienta.
Wynika to z art. 561 [5] KC:
Jeżeli kupujący będący konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie czternastu dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Zwróć uwagę na formę w jakiej odpowiadasz na reklamację. Możesz przekazać ją na papierze – wysłać list – lub na trwałym nośniku, który umożliwi wielokrotny dostęp do przesyłanych informacji – np. e-mail, sms.
- W odpowiedzi na reklamację powinnaś umieścić:
- Twoje stanowisko odnośnie do reklamacji przekazane w sposób jednoznaczny
- W wyraźny sposób oznacz, czy uznajesz reklamację
- Jeżeli klient stawia jakieś zarzuty, musisz się do nich szczegółowo odnieść i wskazać sposób rozwiązania sporu.
Treść reklamacji nie powinna budzić żadnych wątpliwości. Im prościej i jaśniej sformułujesz swoje stanowisko, tym lepiej!
***
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o reklamacji w branży fashion, to odwiedź blog Moda na prawo. Jego lekturę zacznij od artykułu o tytule Reklamacja klienta w branży odzieżowej – jak prawidłowo na nią odpowiedzieć?
📌
Po przeczytaniu „Reklamacja klienta – jak mądrze na nią odpowiedzieć”, zapraszamy również do lektury:
➡ Ile masz czasu na zgłoszenie szkody, aby dostać odszkodowanie z OC sprawcy
➡ Odwołanie od decyzji lekarza orzecznika ZUS
Photo by Becca McHaffie on Unsplash