Przekształcenie spółki na przełomie miesiąca

Autor: Redakcja w kategorii: Biznes i firma, Prawo dla biznesu, Spółki

We wcześniejszych wpisach pochyliłem się nad przekształceniem spółki jawnej w spółkę komandytową. Teraz przybliżę samą chwilę przekształcenia – dlaczego dobrze jest zrobić to na przełomie miesiąca?

Przekształcenie spółki na przełomie miesiąca

Przekształcenie spółki na przełomie miesiąca

Przekształcenie spółki to duże wyzwanie. Nie tylko z punktu widzenia koniecznej dokumentacji, wizyty u notariusza i wypełniania formularzy do Krajowego Rejestru Sądowego (KRS).

Zdecydowanie gorsze jest przygotowywanie spisu z natury, czyli remanentu.

Czasem okazuje się, że trzeba też zamknąć księgi bądź przejść (niestety) na pełną księgowość.

          >>> Na jakie błędy musisz uważać przy przekształceniu spółki cywilnej w spółkę z o. o.?

Oczywiście są też inne sprawy – wyrobienie nowej pieczątki, zmiana danych w kasach fiskalnych, a spółka wciąż powinna pozostawać w ruchu i sprzedawać czy kupować towary lub usługi.

Na te wszystkie zmiany dobrym czasem jest przełom miesiąca, a w przypadku przekształcenia spółki jawnej w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością nawet przełom roku.

Z bardzo prostego powodu – lepiej jest zakończyć jeden rok podatkowy w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT), a dopiero następny otworzyć w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT).

          >>> Z różnych względów zdarza się, że spółka jawna musi zostać zamknięta. Jak jednak zrobić to najprościej? Przeczytaj w artykule: Spółka jawna rozwiązana bez likwidacji

Trzeba przy tym pamiętać, że przekształcenie będzie skuteczne z chwilą rejestracji przez KRS, a nie podpisania dokumentów przez wspólników.

A jak zrobić to tak, by wpis w KRS pojawił się w dogodnym dla nas momencie?

W tym mogę pomóc! 🙂

Zdjęcie Nastuh Abootalebi pochodzi z Unsplash

***

Nazwa apteki niedozwoloną reklamą

W dużych miastach niemal na każdym kroku napotykamy szyldy sklepów – w tym aptek.

Wiele z nich przekonuje o wyższości nad konkurencją pod różnymi względami – ceny, jakości, dostępności czy szerokiej gamy towarów.

Apteki są w tym zakresie ograniczone przez przepisy prawa.

Czy nazwa apteki może jednak stanowić niedozwoloną reklamę? [Czytaj dalej…]

Poprzedni wpis:

Następny wpis: