Odszkodowanie za nieudane wakacje

Autor: Redakcja w kategorii: Odszkodowania

Wielu z nas spotkało się z ofertami w wakacyjnych katalogach, których zdjęcia niemal powalały na kolana, opis sugerował świetny wyjazd, a pracownica biura podróży co chwilę wspominała o specjalnych promocjach.

Co jednak, gdy te wszystkie zapewnienia okażą się jedynie marketingową sztuczką a nasz wymarzony urlop zmieni się w koszmar zatytułowany „nieudane wakacje”? Odszkodowanie!

Odszkodowanie za nieudane wakacje

Odszkodowanie za nieudane wakacje

Wyobraźmy sobie, że rzekomy „duży pokój” wymaga przeskakiwania z łóżka na łóżko, bo walizki blokują przejście.

„Lokalna restauracja” podaje na talerzu odmrażane i rozgotowane jedzenie.

„Niedaleka plaża” codziennie zapewnia nam rozrywkę w postaci kilkuset metrowego spaceru i przeprawy przez ruchliwą ulicę.

Bez wątpienia można było lepiej zweryfikować ofertę wakacyjną jeszcze przed wyjazdem.

Tyle, że teraz jest już za późno.

          >>> Czy wspólnota mieszkaniowa może podjąć uchwałę o zakazie grillowania na balkonie?

Co zatem robić?

Opcji jest kilka.

Można próbować położyć uszy po sobie i ze stoickim spokojem wykorzystać resztę wyjazdu, można też zrobić awanturę opiekunowi z biura podróży, albo po prostu złożyć reklamację jeszcze w trakcie wycieczki lub po powrocie do domu – żądając obniżenia ceny wycieczki.

Taki nieudany wyjazd rzeczywiście warto reklamować, bo powinien on dać nam odpoczynek i relaks, a nie stres i zszargane nerwy.

Biuro podróży winno zapewnić takie warunki, jakie przedstawiono w ofercie, a co za tym idzie – na jakie się zgodziliśmy i za jakie zapłaciliśmy. Jeśli warunki na miejscu odbiegają od tych z oferty, można ubiegać się o zwrot zapłaconej ceny.

          >>> Sprawdź, jak uniknąć błędów przy przekształceniu spółki cywilnej w spółkę z o. o. – przeczytaj artykuł Przekształcenie. Trzy podstawowe błędy

Jakiego rzędu kwoty wchodzą w grę?

Odpowiadając na to pytanie warto posiłkować się tzw. kartą frankfurcką, zaś konkretniej – tabelą frankfurcką klasyfikującą najczęstsze niezgodności z ofertą i wynikające z nich upusty od ceny wyjściowej wycieczki.

Nasza reklamacja powinna zostać rozpatrzona w ciągu trzydziestu dni.

Brak odpowiedzi traktuje się jako uznanie reklamacji.

Nieuwzględnienie reklamacji przez biuro podróży to też nie koniec świata.

          >>> Dowiedz się, jak skutecznie odstąpić od umowy o roboty budowlane – bez względu na fakt, czy jesteś inwestorem, generalnym wykonawcą czy może podwykonawcą

Zawsze można dochodzić swoich praw przed sądem i walczyć o odszkodowanie.

Na taką okoliczność warto zrobić zachować ofertę, zrobić zdjęcia (lub nakręcić film) z hotelu oraz poprosić wcześniej o kontakt innych współuczestników wycieczki.

O odszkodowaniach możesz przeczytać na TYM>> blogu 🙂

Zdjęcie Etienne Girardet pochodzi z Unsplash

***

Telefon do prawnika

Często osoby potrzebujące porady prawnej decydują się na telefon do prawnika i oczekują profesjonalnej pomocy w przeciągu minuty.

W pewnych przypadkach jest to możliwe, bo odpowiedź na zadane przez dzwoniącego pytanie jest dla mnie oczywiste.

Z takim telefonem wiąże się jednak wiele sytuacji ryzykownych… [Czytaj dalej…]

Poprzedni wpis:

Następny wpis: