Wielu z nas spotkało się z ofertami w wakacyjnych katalogach, których zdjęcia niemal powalały na kolana, opis sugerował świetny wyjazd, a pracownica biura podróży co chwilę wspominała o specjalnych promocjach.
Co jednak, gdy te wszystkie zapewnienia okażą się jedynie marketingową sztuczką a nasz wymarzony urlop zmieni się w koszmar zatytułowany „nieudane wakacje”? Odszkodowanie!
Odszkodowanie za nieudane wakacje
Wyobraźmy sobie, że rzekomy „duży pokój” wymaga przeskakiwania z łóżka na łóżko, bo walizki blokują przejście.
„Lokalna restauracja” podaje na talerzu odmrażane i rozgotowane jedzenie.
„Niedaleka plaża” codziennie zapewnia nam rozrywkę w postaci kilkuset metrowego spaceru i przeprawy przez ruchliwą ulicę.
Bez wątpienia można było lepiej zweryfikować ofertę wakacyjną jeszcze przed wyjazdem.
Tyle, że teraz jest już za późno.
>>> Czy wspólnota mieszkaniowa może podjąć uchwałę o zakazie grillowania na balkonie?
Co zatem robić?
Opcji jest kilka.
Można próbować położyć uszy po sobie i ze stoickim spokojem wykorzystać resztę wyjazdu, można też zrobić awanturę opiekunowi z biura podróży, albo po prostu złożyć reklamację jeszcze w trakcie wycieczki lub po powrocie do domu – żądając obniżenia ceny wycieczki.
Taki nieudany wyjazd rzeczywiście warto reklamować, bo powinien on dać nam odpoczynek i relaks, a nie stres i zszargane nerwy.
Biuro podróży winno zapewnić takie warunki, jakie przedstawiono w ofercie, a co za tym idzie – na jakie się zgodziliśmy i za jakie zapłaciliśmy. Jeśli warunki na miejscu odbiegają od tych z oferty, można ubiegać się o zwrot zapłaconej ceny.
>>> Sprawdź, jak uniknąć błędów przy przekształceniu spółki cywilnej w spółkę z o. o. – przeczytaj artykuł Przekształcenie. Trzy podstawowe błędy
Jakiego rzędu kwoty wchodzą w grę?
Odpowiadając na to pytanie warto posiłkować się tzw. kartą frankfurcką, zaś konkretniej – tabelą frankfurcką klasyfikującą najczęstsze niezgodności z ofertą i wynikające z nich upusty od ceny wyjściowej wycieczki.
Nasza reklamacja powinna zostać rozpatrzona w ciągu trzydziestu dni.
Brak odpowiedzi traktuje się jako uznanie reklamacji.
Nieuwzględnienie reklamacji przez biuro podróży to też nie koniec świata.
>>> Dowiedz się, jak skutecznie odstąpić od umowy o roboty budowlane – bez względu na fakt, czy jesteś inwestorem, generalnym wykonawcą czy może podwykonawcą
Zawsze można dochodzić swoich praw przed sądem i walczyć o odszkodowanie.
Na taką okoliczność warto zrobić zachować ofertę, zrobić zdjęcia (lub nakręcić film) z hotelu oraz poprosić wcześniej o kontakt innych współuczestników wycieczki.
O odszkodowaniach możesz przeczytać na TYM>> blogu 🙂
Zdjęcie Etienne Girardet pochodzi z Unsplash
***
Telefon do prawnika
Często osoby potrzebujące porady prawnej decydują się na telefon do prawnika i oczekują profesjonalnej pomocy w przeciągu minuty.
W pewnych przypadkach jest to możliwe, bo odpowiedź na zadane przez dzwoniącego pytanie jest dla mnie oczywiste.
Z takim telefonem wiąże się jednak wiele sytuacji ryzykownych… [Czytaj dalej…]