Nazwa i logo firmy. Co lepiej zastrzec?

Autor: Redakcja w kategorii: Ochrona marki, Patenty i znaki towarowe

Nazwa i logo firmy – co jest lepiej zastrzec? Różnice w zastrzeżeniu nazwy i logo firmy.

Nazwa i logo firmy. Co lepiej zastrzec

Logo i nazwa firmy – ochrona prawna, zalety

Najczęściej mali i średni przedsiębiorcy zastanawiają się, czy korzystniej będzie dla nich zastrzec logo czy nazwę firmy.

Po czasie rozważają często, czy nie objąć ochroną także innych znaków niekonwencjonalnych, po których rozpoznawani są na rynku.

Niestety nie da się udzielić prostej odpowiedzi, który znak – nazwę czy logo – lepiej zastrzec w Urzędzie Patentowym, gdyż wszystko zależy od okoliczności.

Co to jest znak towarowy? Przykłady

Znakiem towarowym jest po prostu każde oznaczenie, które pozwala na wyróżnienie konkretnej firmy czy usługi na rynku.

Aby znaki towarowe były objęte ochroną prawną, należy zastrzec w Urzędzie Patentowym.

Zawsze takie oznaczenie musi być używane komercyjnie, do celów zarobkowych    i tylko wtedy można je zarejestrować.

          >>> Spłata kredytu frankowego nie oznacza tego, że tracisz prawo powołania się na niedozwolone postanowienia umowne – przeczytaj artykuł: Spłacony kredyt frankowy a pozew

99% zgłoszeń w Urzędzie Patentowym to tzw.

Znaki konwencjonalne, czyli np.:

  • nazwa (słowny znak towarowy);
  • logo – słowno-graficzny znak towarowy.

Znaki niekonwencjonalne to np. oznaczenia przestrzenne (kształt cukierka toffifee), oznaczenia pozycyjne (źdźbło trawy w butelce Żubrówki) czy wystrój sklepu (firmy Apple).

Logo czy nazwa?

Znak słowny trudniej zarejestrować – musi wyróżniać Cię na rynku.

Obejściem tej sytuacji będzie zgłoszenie logo, o ile będzie oryginalne.

          >>> Powstanie oprogramowania to proces, na który składa się kilka etapów – zwykle określonych w umowie z wykonawcą projektu. Pierwszym z takich etapów jest określenie preferencji użytkownika. W jaki sposób to zrobić? Przeczytaj artykuł: Specyfikacja wymagań użytkownika – płatna, ale ważna

Jeśli chcesz być pewny, że Twoja nazwa firmy jest pod ochroną, koniecznie jednak powinieneś zgłosić znak słowny do rejestracji, aby zastrzec także zawarte w logo słowo.

Mit 30% różnic

Zmiany kosmetyczne nie wystarczą, aby uniknąć kolizji.

Ochrona znaku towarowego obejmuje także podobieństwo, według prostej zasady: jeśli klient może się pomylić, to doszło do naruszenia prawa.

Pełne bezpieczeństwo uzyskasz, jeśli zarejestrujesz obie formy – nazwę i logo.

Nigdy nie ma pewności, czy konkurencja będzie chciała wykorzystać jeden czy drugi znak.

Więcej o zaletach i wadach każdego z rozwiązań przeczytasz w artykule: Co lepiej zastrzec nazwę czy logo firmy?

Zdjęcie Khadeeja Yasser pochodzi z Unsplash

***

Mobbing w pracy. Czy muszę się zwolnić, aby dochodzić swoich praw?

Na początek odpowiedzi na dwa najczęściej zadawane pytania odnośnie do mobbingu w pracy:

Czy muszę się zwolnić, aby dochodzić swoich praw? Nie ma konieczności zwolnienia się z pracy, jeśli spotyka Cię mobbing.

Czy trzeba rozwiązać stosunek pracy gdy chcesz wystąpić na drogę sądową? Obecnie nie ma konieczności zwolnienia się z pracy, jeśli pracownik doświadcza mobbingu [Czytaj dalej…]

Poprzedni wpis:

Następny wpis: